Dag 25

Dag 25 – Min vardag

Min vardag börjar klockan 05:30 då väckarklockan ringer (alarmsignal: Teardrop - Massive attack) och jag trycker på den fantastiska snooze-knappen. Stiger upp gör jag antingen 05:39 eller 05:48. Då blir det ett litet toalettbesök och direkt därefter bryggs det kaffe! Utan kaffe, ingen morgon. Medan kaffet bryggs brer jag två smörgåsar (på sistone har det blivit hembakt gi-bröd med morötter och massa goa frön i) och plockar fram kaffekoppar till mig och sambon. Han använder alltid en väldans fin mugg med kossor på, han är tokig i den. Jag däremot väljer en av de återstående 100-nånting kopparna, min favorit gick nyligen sönder och jag sörjer den djupt.
När kaffet och smörgåsarna är klara och karln tagit sig upp ur sängen myser vi ner oss i soffan framför nyhetsmorgon. Fem-tio minuter i sju går sambon till jobbet och jag följer honom till hissen samt vinkar från köksfönstret (töntigt men sant). Sedan stänger jag av tv-apparaten och slår på datorn. Det första som görs när den vaknat till liv är att jag trycker igång BBC Radio 2 på min gadget-lista-grejimoj och sen kollas mail, bilddagbok och facebook samt vissa bloggar. Sånt där "prenumenera på bloggar"-tjaffs tycker jag inte om, det är roligare att klicka in på en blogg och se om det kommit nåt nytt eller ej.
Nyligen har jag börjat ta en daglig rask promenad vid 8-tiden, oftast tar det runt 40 minuter. Sen duschar jag och efter det hamnar jag vid datorn igen. Då kollas det runt på arbetsförmedlingen, eller spelas lite spel.
Halv elva slutar Chris Evans' breakfast show och Ken Bruce börjar förpesta radion. Då går jag och diskar med en ljudbok i lurarna. Halv tolv sitter jag vid datorn och radion igen och lyssnar på Popmaster, som är det enda bra med Ken Bruce's program förutom musiken. Har jag ärende till staden så går jag till stan efter lunchen som intas efter popmaster. Annars sitter jag kvar på röven och spelar, tittar på tv, virkar eller stickar. Sen händer inte så mycket mer förrän sambon slutar jobbet.
Han slutar oftast 16:30 så då går jag till ica (där han jobbar) och vi handlar tillsammans. När vi kommer hem lagas det mat och vi sitter i soffan framför tv:n ett tag. Antingen stannar vi där och myser hela kvällen eller så sitter vi vid varsin dator och myser med spel :P
Helst går jag och lägger mig vid 21-tiden men oftast blir det snarare vid 22-tiden och varje kväll tänker jag "imorgon ska jag fasen gå och lägga mig åtta" men det händer ytterst sällan. När jag väl kommit i säng ska det läsas, jag har nog aldrig varit en sådan där människa som bara kan lägga sig i sängen och somna. Dessutom finns det nog ingen bättre tid på dygnet än då jag går och lägger mig i min mysiga säng med en bra bok.

Tja det var väl det. Sjukt tråkigt, inte sant? :P Men jag klagar inte, jag har världens bästa sambo och en lägenhet jag stortrivs i. Om jag dessutom hade ett jobb så hade jag haft världens bästa liv <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0