Dag 4 & 5

Jag glömde bort att skriva här igår eftersom jag umgicks med en mycket god vän hela dagen.
Så jag tar både dag 4 och dag 5 idag.

Dag 4 – Mina mål/drömmar/önskningar
Mitt mål här i livet är att bli lärare. Jag skickade in min ansökan till högskolan i förrgår och förhoppningsvis blir jag antagen och får börja plugga i höst. Helst vill jag jobba med barn i första halvan av grundskolan, då jag tycker att en bra början i skollivet är viktig för hur resten av skollivet blir. Bra början = bra fortsättning. I andra hand ansökte jag till grundskolans andra hälft och som tredje val blev högstadiet. Om det blir högstadiet jag hamnar i så vill jag bli engelskalärare eftersom engelska är så enormt viktigt i dagens internationella samhälle.
När jag har fått min examen vill jag börja spotta ur mig ungar! Minst två vill jag ha, helst tre. Mina barn ska inte behöva vara enda barnet, de ska få uppleva hur underbart det är att vara omgiven av syskon <3

Dag 5 – Någonting jag vill ha mer än nåt annat just nu
Ett jobb. Jag har varit arbetslös ett bra tag nu, och jag är sjukt less både på att gå runt hemma och dega och på att aldrig ha pengar. Helst skulle jag vilja ha ett sommarjobb eftersom jag vill plugga i höst, och lite extrapengar till min och sambons USA-resa hade inte varit helt fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0