Kärlek

Min kära sorella är hemma i Gävle över sommaren, innan hon återvänder till Uppsala och studier i höst. I måndags hade vi tänkt cykla till löplabbet i Valbo och gå runt och mysa lite, men så visade det sig att löplabbet inte längre finns i Valbo (eller Gävle för den delen) och Annika hittade inte sin cykelnyckel. Så hon kom till mig och vi spenderade dagen i soffan istället <3 Vi pratade, lagade god lunch, såg film (första Sällskapsresan), slappade och pratade lite mer, lagade middag och såg film igen (The boat that rocked - kanske världens bästa film!). Sen följde jag henne till bussen i regnet, och eftersom jag hade gummistövlar på mig så gick jag rätt igenom så många vattenpölar som möjligt :D Vi hade helt enkelt en tokmysig dag ^^
Igår var mer som en vanlig vardag, jag kollade arbetsförmedlingens hemsida efter nya annonser, spelade lite Sims, diskade, lyssnade på bok och tvättade. Sen kom karlen hem och vi åt fruktsallad framför Buffy! Vi har just börjat på säsong ett, så vi har sju fantastiska säsonger att se fram emot. Eller alla är ju inte fantastiska. De första fyra säsongerna är bara allmänt awesome, sen blir de lite sämre men är ju fortfarande bra. Jag längtar redan efter min dregeldröm Spike! Jobbigt att titta på sexiga karlar med sin karl dock, jag vill ju inte dregla över andra när han sitter bredvid mig. Det är bättre att kolla på sådant med sorella, hon har sjukt bra smak :D
Ooh, och äntligen har Högskolan i Gävle fått sin nya grundlärarutbildning godkänd! Hoppas hoppas hoppas bara att jag kommer in, jag vill det så mycket att det nästan gör ont. Högskolan i Gävle får klartecken att även starta det nya grundlärarprogrammet.
Nåväl, nu ska jag njuta av ännu en grå kall dag med en kopp te och kanske lite läsning ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0